Dočteno: Projekt štěstí

08.11.2011 14:51

Dočetla jsem knihu od Gretchen Rubinové.

Četla se mi krásně a ocenila jsem úseky čtení při přesunech MHD, protože jsem si mohla nad přečteným v nastalé přetržce hezky popřemýšlet.

Gretchen si jednoho dne uvědomila, že žije velmi spokojeně, avšak toužila si svůj život a štěstí více uvědomit a prožít. Aby někdy v budoucnu, až bude čelit nějakým těžkým chvílím mohla čerpat energii a sílu z krásných vzpomínek na život ve štěstí a z návyků, které si vytvořila.

Postupovala velmi systematicky, na každý měsíc si určila téma, oblast, kterou ve svém životě chtěla vylepšit.

Jednalo se o naprosto běžné situace a vztahy. Chtěla změnit svůj život, aniž by jej měnila, což je základní (a podle mě geniální) myšlenkou této knihy.

Můžeme všichni. Nemusíme se kvůli tomu rozvést, odjet na dovolenou, nebo zásadně přeskládat svůj životní rytmus. Jde o malé každodenní předsevzetí, které s větší i menší námahou může dodržet každý z nás. Autorka ukazuje, jak se poznat, jak vycházet sami ze sebe. Tím, že velmi otevřeně píše o svých postupech, úspěších i neúspěších, ukazuje cestu každému ze čtenářů.

 

 

 

www.happines-project.com je její blog, (v angličtině) .

Je o celém prvním roce a pokračuje každý den i nyní, po tom, co se její kniha stala bestsellerem.

Nyní, když jsem knížku dočetla, budu si ji muset projít znovu a sestavit svoji vlastní listinu předsevzetí. Chci také uvědoměleji žít svůj vlastní život. Už dříve jsem si oblíbila citát, který jsem našla na webu jedné psychologické poradny:

„Mnoho lidí by bylo šťastných, kdyby si mohli uvědomit chvíli, kterou právě žijí.“

A už dlouho si myslím, že je to „zlatá pravda“…