Kreativní malba - dětský pokoj pro kluka

18.01.2012 17:59

Tak jsem si říkala, že už dlouho jsem se pro druhé nijak neobětovala : rozuměj: neudělala něco, co mě stojí hodně úsilí a z čeho pro mě nijak moc nic nekouká. Navíc pro někoho, kdo není bůhví jak dobrý kamarád, ani rodina....

A tak jsem si řekla, že to zkusím :-) a uvidím, jestli to dokážu, a jestli sbořím svět...

Domluvila jsem se s malířem, který pracuje pro naši firmu, že mu pomůžu vymalovat pokoj pro jeho synka. Ušila jsem si na sebe bič v podobě příslibu, že vytvořím šablonu Bleska MC Queena - synkovy oblíbené pohádkové postavičky.

Našla jsem si ji v omalovánkách a vytvořila návrh celého pokoje jehož zlatým hřebem bude právě moje ilustrace...

7 dní do dne "D"

Náhodou nám v práci zkolabovaly počítače, a tak nemůžu pracovat na projektech. vydala jsem se tedy do IKEA, kde jsem podle doporučení objevila vhodný materiál pro vytvoření šablony. Místo 29 kč stál 99kč, ale co, kdybych kupovala šablonu hotovou, stálo by to kolem tisícovky. Připravila jsem si paspartovací nožík....

Pocity: radost! Konečně jsem sehnala ten pravý materiál, ze kterého půjde dobře vyřezávat a je průhledný!!!

5 dní do dne "D"

vytvořila jsem návrhy, sepsala potřebné barvy a odeslala emailem našemu malíři

moje pocity: panika nad omalovánkou autíčka kolem kterého se všechno točí - JAK TO PROBOHA UDĚLÁM?????

2 dny do dne "D"

Strávila jsem sobotní odpoledne výrobou šablony.

Několik poznatků:

  • příště si nevybírat pro šablonu obrázek z omalovánky, protože nakonec je strašně těžké vyřezat co se bude vybarvovat a co zůstane + kombinace různých barev, tohle je asi nejvyšší šablonářská a to jsem trošku nedomyslela...
  • Nespoléhat se na jeden paspartovací nožík, i když je japonský!
  • Nepodléhat dojmům z návrhu a nenechat si udělat ideální rozměr obrázku před tím, než si změřím, jak velké mám folie ze kterých chci vyřezávat!!!
  • sehnat si vhodnou podložku pod vyřezávaný objekt (rozřezala jsem si deku)
  • nechat si předlohu vytisknout alespoň 2x, neb tu, podle které řežu zákonitě rozřežu!!!!

Pocity: jemná úleva, že jsem šablonu +- zvladla připravit, dál se začnu stresovat až zítra. Dnes si dávám svátek :-)

Den "D"

Několik poznatků získaných novými zkušenostmi:

  • Tupování houbičkou: je na prd, je potřeba štětec s tvrdými štětinami, nejlépe kulatý
  • Šablony - Nejlepší materiál na vyřezávání je lino - tenké PVC (dobře se do něj řeže a při práci na zdi se dá dobře přitlačit. Podložka z Ikey, ze které jsem vyřezávala MC QUEENA byla na prd, a při realizaci vše zachránil kamarád, dva jsme s tím měli co dělat... Tenká folie z meotaru taky nenadchla.
  • No a zřejmé je, že je lepší vyřezávat menší tvary....nebo velký objekt složit z několika dílů....
  • Barvy: bezpodmínečně nutná je hustá konzistence, nejlepší bylo nabrat barvu "ze dna" před rozmícháním....
  • Nutné je mít štětce různých velikostí a tvarů, nikdy nevíte, co budete potřebovat

Sice zbývá ještě dodělat silnici, ale první pocity jsou jednoznačně vítězné :-)

"Palouček" kol dokola pokoje přináší do pokojíčku velmi zajímavý prostorový efekt a působí velmi útulně. Doufám, že se podaří prosadit do pokoje ještě ostatní doplňky, aby byl efekt co největší :-)

 

Známý se pak na základě mého předkreslení popral ještě se silnicí, a myslím, že tenhle dětský pokoj je FAKT DOKONALÝ!!!!!!

 

 

Jelikož se to celkem povedlo, tak myslím, že podobné úlety si už můžeme dovolit i pro zákazníky Ritzy :-)