Milá reakce na megerické podněty - Jita mění svět

07.11.2011 13:22

Pracuji s lidmi a tak se tomu i občas zasměji.

Přijde mi poptávka:

email bez úvodního dobrý den či podpobně. Pouze: Vážení, chci kuchyň do "L" na jedné straně je okno. Kuchyně má být moderní v pastelových barvách.  Navrhněte a naceňte a pošlete do konce týdne! (ano, i s tím vykřičníkem!)

Kdyby toto tak viděla má vedoucí diplomové práce, která nešla na prestižní konferenci, jen proto, že jí poslali pozvánku emailem bez průvodního dopisu! 

V adrese vidím dalších 20 studií, kam paní poptávku poslala.

A tak jsem jí hezky obsáhle odepsala...

 

Dobrý den paní XY,

ráda pro Vás projekt kuchyně zpracuji, ráda bych však získala poněkud více podkladů.

Nemohu Vám jistě 100% vyhovět, pokud neznám Vaše potřeby, požadavky na spotřebiče, možnosti odtahu, zda potřebujete spižní skříň, zda bude prostor napojen na obývací pokoj, jaké budou průhledy, design podlahy a podobně.


Zpracování projektu je zpoplatněno (můžete samozřejmě buď předem, pak Vám vše pošlu na email, jak jste požadovala) nebo po osobní schůzce, kde se seznámíte s našimi nápady a pokud se Vám budou líbit zplatíte, pokud ne, tak je to pro Vás zcela nezávazné a nic nehradíte.

Zakládáme si na individuálním přístupu a 100% výhodném řešení jak z hlediska ergonomie, tak i barev apod.

 

Pokud byste měla zájem se k nám zastavit, připravím na základě emailového upřesnění výše uvedených otázek nějaké hrubé náčrtky a ráda s Vámi proberu podrobnosti.

Zpracování návrhu v rozsahu, který zhruba popisujete by se pohybovalo kolem xy kč.

 

Přeji hezký den a v případě, že se rozhodnete pro spolupráci s naším studiem, budu se těšit nashledanou v naší kanceláři. (Mohu Vás samozřejmě navštívit  také u Vás, avšak tam hraje roli zpoplatněná cesta)

Hezký den

A pak se dozvím ...

že tato paní už mluvila s kolegyněmi, s každou zvlášť, oháněla se tím, jak se u ní firmy zadarmo předhánějí v boji o zakázku (což my samozřejmě můžeme také "zadarmo", ovšem paní musí projevit zájem se tomu alespoň trošku věnovat....). 

V současné době krize jsou zákazníci ještě horší než kdykoliv předtím. Převtělují se do podob krvelačných vydírajících příšer a s arogancí házejí kosti od svých stolů. Považují za nepřiměřenou drzost, když po nich hned neskočíte a poníženě je neolíznete.

A to již při prvním kontaktu....je mi z toho smutno.

O to větší výzva je zvládat tyto situace s úsměvem nadhledem a hrdností na svou práci. Děláme ji dobře.