soběstačnost - teplo: krb nejen na horkovzduch a vodu, ale i jako generátor elektřiny pro naše podlahové topení.

11.05.2013 19:38

Navštívila jsem výstavu o domácí soběstačnosti, organizovanou oazyzivota.cz. Nejvíce mne inspiroval "transformátor" tepla z krbu na elektřinu. To mi vnuklo další nápad ohledně naší budoucí koncepce domečku. Vše se točí kolem krbu:

 

Krb s včástečně vlastním zdrojem dřeva (už jsme se rozhodli pro Paulownie - jsou rychlejší než topoly, obsahují mnohem méně vody = nemusí se sušit a rostou 5xrychleji, navíc jsou to nádherně kvetoucí stromy)

 

Krb ohřívá vodu na koupání - výměník, nebudeme ho napojovat na stávající topení, to je v našem starém domečku dost velký zásah a navíc chceme mít plyn v záloze (nemoc, malé dítě, dojde dřevo a pod...)

 

Krb a rozvod horkovzduchu (pozice budoucího krbu uprostřed domu je k tomu ideální)

 

Krb jako generátor elektřiny pro naše podlahové topení - neptejte se mě na přesný popis (fyzici ví), ale funguje to jako tepelné čerpadlo, vyrábí elektřinu z rozdílu teplot. To vyřeší poslední úskalí a sice, že jsme si udělali v obýváku dlažbu, která studí pokud není vytopena el. topením, které "žere" spoustu energie.

Dawe tyto "generátory" zná, ale myslel si, e jsou velmi drahé na to, aby dokázaly podat námi požadovaný výkon. Nyní jsme ale zjistili, že cena od doby, kdy se o to naposledy zajímal klesla na cca 20% původní ceny.

 

jak jsem už psala, ještě, že nám všechno tak dlouho trvá :-D